Friday, February 23, 2018

محمد (ص) و آل محمد (ع) کا بتایا ہوا تشہد


محمد و آل محمد (ع) کا تشہد بیان کرنے سے پہلے ہم عبادت اور اس کی اقسام کو بیان کریں گے 

عبادت کیا ہے 

کسی کے حکم یا خواہش کی بلا چون و چرا اطاعت کرنے کا عبادت کہتے ہیں . اصل میں عبادت اور عبد کا مادہ ایک ہے. عبد عربی زبان میں غلام کو کہتے ہیں جس کی اپنے مالک اور آقا کی خواہش کے سامنے اپنی کوئی خواہش نہیں ہوتی. اس کا اٹھنا ، بیٹھنا  ، سونا ، جاگنا ، آنا جانا غرض کہ تمام حرکات وسکنات اس کے مالک کی مرضی اور خواہش کے تابع ہوتی ہیں

اللہ تعالیٰٰ کی عبادت کے معنی بھی یہی ہیں کہ بندہ اپنی ہر قسم کی پسند و ناپسند سے بالا تر ہو کر اپنی زندگی کی تمام حرکات و سکنات اور تمام کاموں کو صرف اور صرف اللہ تعالیٰ کے حکم اور مرضی کے مطابق انجام دے اور کسی بھی چیز میں اپنی ذاتی پسند و ناپسند کو داخل نہ ہونے دے

اللہ تعالیٰٰ کی عبادت کے معنی بھی یہی ہیں کہ بندہ اپنی ہر قسم کی پسند و ناپسند سے بالا تر ہو کر اپنی زندگی کی تمام حرکات و سکنات اور تمام کاموں کو صرف اور صرف اللہ تعالیٰ کے حکم اور مرضی کے مطابق انجام دے اور کسی بھی چیز میں اپنی ذاتی پسند و ناپسند کو داخل نہ ہونے دے

عبادت کی اقسام 

عبادات کی دو اقسام ہیں : 1. توقیفی 2. غیر توقیفی 

توقیفی عبادات وہ ہیں جن کی شکل و صورت اور تمام حدود و شرائط اللہ تعالیٰٰ نے  مقرر کر دی ہیں . ان عبادات کے اندر کسی بھی قسم کی تبدیلی کرنا ان عبادات کو باطل کر دیتا ہے . اذان ، اقامت ، نماز ، روزہ اور حج ایسی ہی عبادات میں سے ہیں . ان کی جو شکل و صورت اللہ تعالیٰٰ نے مقرر کر دی ہے اس میں قیامت تک کسی قسم کی تبدیلی نہیں کی  جا سکتی .  ان میں کسی بھی قسم کی تبدیلی ، کمی  یا اضافہ  ، بدعت اور حرام ہے

اس کے برعکس غیر توقیفی عبادات وہ ہیں  جن کی کوئی مخصوص شکل و صورت اللہ تعالیٰ نے مقرر نہیں فرمائی ہے . مثلا`` جہاد ، امر بعروف نہی از منکر اور تبلیغ دین وغیرہ 

اللہ تعالیٰ کی بندگی کا تقاضا یہ ہے کہ ہم پر عمل اس کے حکم اور اس کی خوشنودی کے حصول کے لئے انجام دیں. جس کے لئے ضروری ہے کہ توقیفی عبادات میں کسی قسم کی تبدیلی اور کمی بیشی نہ کی جائے. اگر کوئی شخص اذان کے شروع میں چار بار کی بجائے پانچ بار اللہ اکبر کہے تو یہ اذان صحیح نہیں ہوگی . اسی طرح اگر کوئی شخص اذان یا اقامت میں دو مرتبہ کی بجائے تین مرتبہ اشہد ان لا الہ الا اللہ یا اشہد ان محمدا`` رسول اللہ کہے ، تو اذان و اقامت صحیح نہیں ہوں گے. اگر کوئی شخص نماز کی ہر رکعت میں دو  کی بجائے تین سجدے یا دو رکوع کرنا شروع کردے تو کیا اس کی نماز صحیح ہوگی? اگر کوئی شخص نماز میں ایک رکعت کا اضافہ کردے تو کیا اس کی نماز صحیح ہوگی? ہرگز نہیں  

یہی حال اذان ، اقامت اور تشہد میں شہادت ثالثہ کا ہے . اگر اللہ تعالیٰٰ نے اسے اذان، اقامت اور تشہد کا واجب یا مستحب جزو قرار دیا ہے تو اسے پڑھنا درست ہوگا اور نماز بھی صحیح ہوگی ورنہ نہیں . لہذٰٰا ہم دیکھتے ہیں کہ تشہد میں محمد وآل محمد (ع) کا کیا حکم ہے

اس سلسلے میں ہم کتاب تہذیب الاحکام سے مندرجہ ذیل احادیث کو مومنین کے مطالعہ کے لئے نقل کی جارہی ہیں . واضخ رہے کہ تہذیب الاحکام ، شیخ طوسیٰٰ (رہ) کی ہے اور ہماری کتب اربعہ میں شمار ہوتی ہے 

حدیث نمبر 1


 الحسين بن سعيد، عن صفوان، عن عبد الله بن بكير، عن عبد الملك بن عمر والأحول، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: التشهّد في الركعتين الأوّلتين: الحمد لله، أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أنّ محمّداً عبده ورسوله، اللّهم صلّ على محمّد وآل محمّد، وتقبّل شفاعته  وارفع درجته

ترجمہ):  عبدالملک بن عمرو الاحول سے روایت ہے کہ امام جعفر صادق (ع) نے فرمایا پہلی دو رکعت میں تشہد یہ ہے الحمد لله، أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أنّ محمّداً عبده ورسوله، اللّهم صلّ على محمّد وآل محمّد، وتقبّل شفاعته  وارفع درجته

تہذیب الاحکام // شیخ طوسی// ج 1//ص 219//حدیث: 112//باب:8//طبع ایران





مندرجہ بالا حدیث کی سند کے متعلق علماء و فقھاء امامیہ کے اقوال مندرجہ ذیل ہیں

علامہ مجلسی (رہ): حسن موثق  

ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج‏3، ص: 571

آیت اللہ سید محمد شیرازی: موثق

الفقہ// محمد شیرازی// ج 22//ص 34// کتاب الصلوۃ






حدیث نمبر2


ما رواہ احمد بن محمد عن علي بن الحكم، عن أبي أيّوب الخرّاز، عن محمّد بن مسلم قال: قلت لأبي عبد الله (عليه السلام): التشهّد في الصلاة؟ قال: مرّتين، قال: قلت: وكيف مرّتين؟ قال: إذا استويت جالساً فقل: أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أنّ محمّداً عبده ورسوله ثمّ تنصرف، قال: قلت: قول العبد: التحيات لله والصلوات الطيبات لله؟ قال: هذا اللطف من الدعاء يلطف العبد ربّه

ترجمہ): محمد بن مسلم بیان کرتے ہیں کہ میں نے امام جعفر صادق (ع) کی خدمت میں نمازیوں کے تشہد کے بارے میں عرض کیا? فرمایا: دو بار! عرض کیا : کس طرح دو بار ? فرمایا: جب صحیح طریقہ پر بیٹھ جائو تو کہو:  أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أنّ محمّداً عبده ورسوله، پھر (سلام پھیر کر) نماز سے فارغ ہو سکتے ہو. راوی نے عرض کیا: بندہ کا یہ کہنا: التحيات لله والصلوات الطيبات لله ، یہ کیا ہے ? فرمایا: یہ ایک دعا لطیف ہے جس کے ذریعے سے بندہ اپنے اللہ سے لطف کی درخواست کرتا ہے

تہذیب الاحکام // شیخ طوسی// ج 1//ص 223//حدیث: 147//باب:8//طبع ایران



مندرجہ بالا حدیث کی سند کے متعلق علماء و فقھاء امامیہ کے اقوال مندرجہ ذیل ہیں

علامہ مجلسی (رہ): صحيح

ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج‏3، ص:598

آیت اللہ سید محمد شیرازی: صحيح

الفقہ// محمد شیرازی// ج 22//ص34// کتاب الصلوۃ




آیت اللہ العظمیٰٰ امام الخوئی (رہ) : صحيح

مستند  العروۃ الوثقی // الخوئی// ج 4// ص 265// کتاب الصلوۃ // طبع قم






حدیث نمبر3


حسین بن سعید عن النضر، عن زرعة، عن أبي بصير، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: إذا جلست في الركعة الثانية فقل: بسم الله وبالله والحمد لله، وخير الأسماء لله، أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأنّ محمّداً عبده ورسوله، أرسله بالحقّ بشيراً ونذيراً بين يدي الساعة، أشهد أنك نِعْمَ الرب، وأن محمّداً نِعْمَ الرسول، اللهمّ صلّ على محمّد وآل محمّد، وتقبّل شفاعته في أُمّته، وارفع درجته، ثمّ تحمد الله مرّتين أو ثلاثاً، ثمّ تقوم، فإذا جلست فى الرابعة قلت: بسم الله وبالله، والحمد لله، وخير الأسماء لله، أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أنّ محمّداًعبده ورسوله، أرسله بالحقّ بشيراً ونذيراً بين يدي الساعة، أشهد أنك نِعْمَ الرب، وأنّ محمّداً نِعْمَ الرسول، التحيات لله، والصلوات الطاهرات الطيبات الزاكيات الغاديات الرائحات السابغات الناعمات لله، ما طاب وزكا وطهر وخلص وصفا فللّه، وأشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أن محمّداً عبده ورسوله، أرسله بالحقّ بشيراً ونذيراً بين يدي الساعة، أشهد أنّ ربي نِعمَ الرب، وأنّ محمّداً نِعمَ الرسول، وأشهد أنّ الساعة آتية لا ريب فيها، وأنّ الله يبعث من في القبور، الحمد لله الذي هدانا لهذا، وما كنا لنهتدي لولا أن هدانا الله، الحمد لله رب العالمين، اللهمّ صلّ على محمّد وعلى آل محمّد، وبارك على محمّد وعلى آل محمّد، وسلّم على محمّد وعلى آل محمّد، وترحّم على محمّد وعلى آل محمّد، كما صلّيت وباركت وترحّمت على إبرإهيم وعلى آل إبراهيم، إنّك حميد مجيد، اللهمّ صل على محمّد وعلى آل محمّد، واغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالايمان، ولا تجعل في قلوبنا غلاًّ للّذين آمنوا، ربّنا إنك رؤف رحيم، اللّهم صل على محمّد وآل محمّد، وامنن عليّ بالجّنة، وعافني من النار، اللهم صلّ على محمّد وآل محمّد، واغفر للمؤمنين والمؤمنات، ولمن دخل بيتي مؤمناً، ولا تزد الظالمين إلا تباراً، ثم قل: السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته، السلام على أنبياء الله ورسله، السلام على جبرئيل وميكائيل والملائكة المقرّبين، السلام على محمّد بن عبد الله خاتم النبيين لا نبي بعده، والسلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، ثمّ تسلّم

ترجمہ): ابوبصیر سے روایت ہے  کہ امام جعفرصادق (ع) نے فرمایا: جب تم دوسری رکعت پڑھ کر بیٹھو تو کہو: بسم الله وبالله والحمد لله، وخير الأسماء لله، أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأنّ محمّداً عبده ورسوله، أرسله بالحقّ بشيراً ونذيراً بين يدي الساعة، أشهد أنك نِعْمَ الرب، وأن محمّداً نِعْمَ الرسول، اللهمّ صلّ على محمّد وآل محمّد، وتقبّل شفاعته في أُمّته، وارفع درجته
پھر دو یا تین مرتبہ اللہ تعالیٰٰ کی حمد کہو اورکھڑے ہو جائو . پھر جب چوتھی رکعت پڑھ کر بیٹھو تو کہو: بسم الله وبالله، والحمد لله، وخير الأسماء لله، أشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أنّ محمّداًعبده ورسوله، أرسله بالحقّ بشيراً ونذيراً بين يدي الساعة، أشهد أنك نِعْمَ الرب، وأنّ محمّداً نِعْمَ الرسول، التحيات لله، والصلوات الطاهرات الطيبات الزاكيات الغاديات الرائحات السابغات الناعمات لله، ما طاب وزكا وطهر وخلص وصفا فللّه، وأشهد أن لا إله إلاّ الله، وحده لا شريك له، وأشهد أن محمّداً عبده ورسوله، أرسله بالحقّ بشيراً ونذيراً بين يدي الساعة، أشهد أنّ ربي نِعمَ الرب، وأنّ محمّداً نِعمَ الرسول، وأشهد أنّ الساعة آتية لا ريب فيها، وأنّ الله يبعث من في القبور، الحمد لله الذي هدانا لهذا، وما كنا لنهتدي لولا أن هدانا الله، الحمد لله رب العالمين، اللهمّ صلّ على محمّد وعلى آل محمّد، وبارك على محمّد وعلى آل محمّد، وسلّم على محمّد وعلى آل محمّد، وترحّم على محمّد وعلى آل محمّد، كما صلّيت وباركت وترحّمت على إبرإهيم وعلى آل إبراهيم، إنّك حميد مجيد، اللهمّ صل على محمّد وعلى آل محمّد، واغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالايمان، ولا تجعل في قلوبنا غلاًّ للّذين آمنوا، ربّنا إنك رؤف رحيم، اللّهم صل على محمّد وآل محمّد، وامنن عليّ بالجّنة، وعافني من النار، اللهم صلّ على محمّد وآل محمّد، واغفر للمؤمنين والمؤمنات، ولمن دخل بيتي مؤمناً، ولا تزد الظالمين إلا تباراً، ثم قل: السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته، السلام على أنبياء الله ورسله، السلام على جبرئيل وميكائيل والملائكة المقرّبين، السلام على محمّد بن عبد الله خاتم النبيين لا نبي بعده، والسلام علينا وعلى عباد الله الصالحين ، پھر سلام کہو

تہذیب الاحکام // شیخ طوسی// ج 1//ص 222//حدیث: 141//باب:8//طبع ایران



مندرجہ بالا حدیث کی سند کے متعلق علماء و فقھاء امامیہ کے اقوال مندرجہ ذیل ہیں

علامہ مجلسی (رہ): موثق

ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج‏3، ص:591

آیت اللہ سید محمد شیرازی: موثق

الفقہ// محمد شیرازی// ج 22//ص 67// کتاب الصلوۃ





آیت اللہ العظمیٰٰ امام الخوئی (رہ) : موثق

مستند  العروۃ الوثقی // الخوئی// ج 4// ص 276// کتاب الصلوۃ // طبع قم





الحمد اللہ ! ان تمام صحیح روایات سے یہ بات بخوبی ثابت ہوجاتی ہے کہ آئمہ معصومین (ع)  کی نماز میں تشہد میں شہادت ثالثہ کا کہیں ذکر نہیں پایا جاتا اور جو کوئی اس کو نماز میں تشہد میں پڑھتا ہے اس کی نماز باطل ہے اور وہ دین میں بدعت کا مرتکب ہوتا ہے کیونکہ شہادت ثالثہ تشہد میں کسی بھی امام معصوم (ع) سے ثابت نہیں جیسا کہ مندرجہ بالا صحیح روایات سے واضح ہے

No comments:

Post a Comment

صحیح حدیث امام علی ع کے فضائل اور بارہ آئمہ ع کے نام صحیح حدیث میں

﷽ یہ دو صحیح الاسناد احادیث ہیں ایک امام علی ع کے فضائل بزبان نبی کریم ﷺ اور ایک بارہ آئمہ ع نام سمیت ایک ہی حدیث میں (جس پر بعض اہل سن...